Chrome are setări noi de confidențialitate. Iată ce ar trebui să schimbați acum

Dacă folosiți regulat browserul Google Chrome, este posibil să fiți întâmpinat de curând cu o nouă pagină legată de confidențialitate.


Cu o combinație de culori în nuanțe de curcubeu și un limbaj care sună foarte favorabil confidențialității, pagina anunță "Confidențialitate îmbunătățită a reclamelor în Chrome". Aveți două opțiuni: Setări și Am înțeles.


Este mai ușor să apăsați pe Am înțeles, dar dacă vă preocupați de datele și confidențialitatea dumneavoastră, luați-vă un moment să aflați mai multe despre ce se întâmplă și care sunt setările pe care ar trebui să le schimbați. Google nu vă va seta automat în setările care vă protejează cel mai bine confidențialitatea.

Sursa imagine: appleinsider.com


Acesta este un mod nou în care Google încearcă să vă urmărească activitatea pe web pentru a ajuta publicitatea să vă vizeze. Google susține că acest lucru este mai bun pentru confidențialitatea dumneavoastră decât metodele mai vechi de urmărire. Dar totuși se face urmărire, iar cei care se preocupă de confidențialitatea lor ar putea dori să o dezactiveze. Totul face parte din promisiunea Google de a elimina utilizarea cookie-urilor pentru urmărire în Chrome.


Ce setări trebuie să schimb?

Din browserul Chrome, mergeți la Setări → Confidențialitate și securitate → Confidențialitatea reclamelor. Puteți încerca și acest link în Chrome: chrome://settings/adPrivacy.


Veți vedea trei opțiuni și pentru confidențialitate maximă, le puteți dezactiva, una câte una. Dacă comutatorul este gri, este dezactivat, iar dacă este albastru, este încă activ.


Subiectele reclamelor sunt o funcție care utilizează istoricul recent al navigării dumneavoastră pentru a detecta la ce subiecte sunteți interesat și pentru a vă afișa reclame personalizate. Dacă ați petrecut săptămâna căutând site-uri despre câini, este posibil să primiți o reclamă pentru o pat pentru câini. Google spune că aceste subiecte sunt șterse după patru săptămâni și, dacă mențineți această funcție activă, puteți vedea lista dumneavoastră. Dezactivați această opțiune.


Reclamele sugerate de site permit site-urilor individuale pe care le-ați vizitat să tragă concluzii similare despre ce v-ar putea interesa (pulovere pentru câini? hamace?) și să vă afișeze reclame corespunzătoare pe alte site-uri. Dacă mențineți această opțiune activă, puteți bloca ulterior manual site-urile individuale din aceeași fereastră. Dar este mai ușor să o dezactivați.


Măsurarea reclamelor permite diferitelor site-uri și reclamatori să partajeze informații despre dumneavoastră pentru a încerca să afle cât de bine merg reclamele lor. Dezactivați această opțiune.


Ce altceva puteți face?

Browserul Chrome al Google nu este singura opțiune pe care o aveți. Dacă folosiți un Mac, puteți utiliza browserul Safari sau Firefox, care funcționează pe diferite sisteme de operare. De asemenea, puteți experimenta cu setări diferite și cu instrumente terțe pentru a minimiza datele pe care Chrome (și alte browsere) le colectează. Dacă doriți să mergeți mai departe, puteți încerca și un VPN, dar asigurați-vă că alegeți un furnizor de încredere.


Aceasta nu este singura setare nouă pe care utilizatorii Chrome au văzut-o în ultima vreme. Google a adăugat recent un mod "Navegare sigură îmbunătățită" pentru utilizatorii Chrome și Gmail, pentru a-i avertiza cu privire la site-urile suspecte. Setarea, potrivit scriitoarei noastre din newsletterul Tech Friend, Shira Ovide, merită activată pentru a vă proteja, chiar dacă există câteva compromisuri. Aflați mai multe despre aceasta în newsletterul ei recent.


Sursa: "washingtonpost.com"

Mai nouă Mai veche