- Planurile au scăpat și dezvăluie intențiile Microsoft de a dezvolta o platformă de jocuri hibriză de următoarea generație pentru a valorifica puterea combinată a unei console locale și a cloud-ului.
- Microsoft a conceput un dispozitiv sub 99 de dolari, posibil o consolă portabilă care ar putea rula jocuri folosind platforma X Cloud.
- Proiectul avea un plan potențial care prevedea începerea designului hardware în 2024, sosirea kit-urilor de dezvoltare în 2027 și producerea primelor jocuri hibriză în cloud în perioada 2024-2025.
Cazul FTC vs Microsoft este în centrul atenției în acest moment, cu toate planurile scăpate care apar atât de la Microsoft, cât și de la Bethesda, dar o nouă consolă fără disc și un Remaster pentru Fallout 3 sunt doar câteva dintre scurgerile picante pe care le-am avut în această dimineață. Documente au fost publicate de The Verge care detaliază planurile Microsoft până în 2028 pentru o amalgamare completă a jocurilor în cloud și a consolelor fizice pentru a crea un dispozitiv hibrid perfect și "jocuri hibride în cloud".
Sursa imagine: gamesindustry.biz |
Diapozitivul de mai sus se spune că a fost scurs dintr-un document din mai 2022 care detaliază viziunea și strategia Microsoft pentru un 'Calcul Hibrid Coeziv'. Consumatorul dispune de o consolă fizică fără disc care poate rula jocuri la o performanță mai ridicată, cu ajutorul unei combinații de tehnologii cloud și hardware puternic. Prețul acestei tehnologii? Mai puțin de 99 de dolari.
Microsoft prezintă această nouă consolă pe o linie de timp cu dispozitivele sale anterioare și pare să o programeze pentru lansarea din 2028.
Fără a avea un PC de gaming puternic, serviciile cloud precum Nvidia Geforce Now sunt locul meu preferat pentru a juca Baldur's Gate 3, ar putea acest plan hibrid Xbox Cloud să fie următoarea etapă a jocurilor în cloud și să însemne în același spirit că nu este nevoie să achiziționați o consolă de ultimă generație pentru a juca cele mai recente jocuri AAA?
Ideea, propusă de Microsoft, este de a crea o platformă care combină fără probleme puterea cloud-ului și a dispozitivului pentru a permite jocurile oriunde. Acest lucru poate fi deja în lucru la Xbox HQ, iar prezentarea arată că intenționa să colaboreze cu AMD pentru cipurile necesare până la începutul anului 2023 pentru a se asigura de tehnologia grafică Navi 5. S-au luat în considerare și alte aspecte, precum utilizarea nucleelor CPU Zen 6 și Arm. Microsoft a anticipat, de asemenea, utilizarea puterii AI pentru a îmbunătăți rezoluția, a reduce latența și a netezi rata de cadre.
Dezvoltarea a început deja?
Documentele arată o posibilă linie de timp pentru tehnologie care ar fi început designul hardware în 2024, ar fi trimis primele kit-uri de dezvoltare în 2027 și ar fi creat primele jocuri hibriză în cloud între 2024 și 2026.
Dar înainte de asta, un alt diapozitiv spune că compania a trebuit să ia niște decizii importante cu privire la cip, să ajungă la un sistem de operare subțire pentru a rula părțile locale ale acestor jocuri în cloud, să decidă ce echipe vor fi responsabile și să proiecteze cu ce hardware se va asocia. Este la fel de probabil că nimic din toate acestea nu s-a întâmplat, dar am mai raportat că Microsoft a sacrificat vânzările fizice ale consolei Xbox Series X pentru a construi serverele de jocuri Xbox Cloud, deci nu este exclusă această posibilitate.
Graficul de mai sus descompune abonații Xbox Game Pass și arată cât de importantă a văzut Microsoft "cloud-first" în gaming și utilizatori, care în prezent accesează jocurile lor prin Smart TV-uri și dispozitive mobile. Acest număr s-ar putea să fi crescut semnificativ de la lansarea lui Starfield, deoarece tot mai mulți utilizatori se confruntă cu cozi atunci când încearcă să utilizeze serviciul.
Un controler hibrid în cloud?
Alte documente din planul până în 2030 se concentrează pe un controler „erou” care va fi „singurul lucru de care aveți nevoie pentru a juca pe orice dispozitiv”. Imaginile de calitate aproximativă ale unui controler mobil seamănă cu Backbone sau Razer Kishi V2, iar un controler cu o singură mână nu este diferit de un joy-con Nintendo.
În plus față de cele de mai sus, controlerul scurs cu numele de cod 'Sebile' va avea conectivitate „Direct-to-Cloud”, precum și capacitatea Xbox Wireless și Bluetooth ca la controlerele existente.
Cursa pentru supremația jocurilor în cloud?
Indiferent dacă aceste planuri scăpate se vor concretiza, este clar că moartea Google Stadia nu i-a descurajat pe Microsoft și, într-adevăr, pe Sony, de ideea jocurilor în cloud. În timp ce Microsoft a avut, fără îndoială, un avantaj, recent Sony a depășit Xbox în unele dintre capabilitățile promise ale serviciului său de jocuri în cloud.
Cu toate acestea, nu toată lumea este mulțumită de ambițiile jocurilor în cloud ale acestor companii. Autoritatea pentru Concurență și Piețe din Marea Britanie (CMA) a blocat recent achiziția Microsoft a Activision Blizzard, unul dintre cei mai mari editori de jocuri video din lume, invocând preocupările legate de faptul că ar putea dăuna concurenței în sectorul emergent al jocurilor în cloud. Deși au fost depuse propuneri revizuite către CMA, rezultatul acestui caz ar putea avea consecințe semnificative pentru viitorul jocurilor în cloud, precum și pentru industria jocurilor video în ansamblu.
Pe măsură ce tot mai mulți jucători trec la streaming-ul jocurilor pe internet, în loc să le descarce pe dispozitivele lor, jocurile în cloud ar putea deveni următoarea arenă pentru giganții tehnologici și producătorii de jocuri, iar dacă aceste planuri pentru un serviciu hibrid devin realitate, Microsoft ar putea să se afle cu câțiva pași înaintea cursei.
Sursa: "windowscentral.com"